23 Nisan 2025, Çarşamba
spot_img
Ana SayfaSGK HaberleriSağlık Uygulama Tebliğinde Neler Değişecek?

Sağlık Uygulama Tebliğinde Neler Değişecek?

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından değişiklik çalışmaları ve içeriği daha önce düzenlenen özel sektör toplantıların da anlatılan Özel sağlık hizmeti sunucularından sağlık hizmeti satın alım sözleşmesinde değişikliğe gidiyor.

Henüz taslak aşamasında olan ve çalışmaları devam eden satın alma hizmet sözleşmesinde önemli değişiklikler yapılacak.

DEĞİŞİKLİKLER NELER ?

Kısmı Branş İçin Acil Hizmetler Eklendi

Kısmi branşlar üzerinden sözleşme imzalayan sağlık kuruluşları, acil haller için başvuran hastaları kabul etmek zorunda olduğu sözleşmeye eklendi.

Acil Hal ve Sona Ermesi Durumunda Bilgilendirme

Hastanın acil haller nedeniyle işletmeye başvurması ve acil halin sona ermesi halinde, acil halin sona erdiğine ve müteakip işlemlerin ilave ücrete tabi olduğuna ilişkin hasta veya hasta yakınına yazılı ve imza karşılığı bilgi verilmesi zorunludur.

İlave Ücret ve Katkı PayıBilgilendirmesi İmza karşılığı

Alınan ilave ücrete ilişkin işlemleri ve tutarlarını ayrıntılı şekilde gösterir bir belgeyi imza karşılığı hastaya vermek zorunluluğu getirilmiş. “İşletme, yatırarak uygulanmış olan tetkik ve tedavi işlemlerini ve ücretlerini MEDULA sisteminde yer aldığı şekliyle ayrıntılı olarak, ayrıca bu işlemler üzerinden alınan ilave ücreti gösterir belgeyi hastanın taburcu olduğu tarihte sağlık hizmeti verdiği hastaya ya da birinci derece yakınına imza karşılığı vermekle yükümlüdür.”

İlave ücret alınmayacak sağlık hizmetlerini ve alınacak ilave ücret oranını EK-6

İşletmeye girildiğinde hasta tarafından görülebilecek bir yere, ilave ücret alınmayacak sağlık hizmetlerini ve alınacak ilave ücret oranını gösterir bir levha (EK-6)’ya uygun olarak ayrı ayrı asılır. İşletmenin sadece ilave ücret alınmayacak sağlık hizmetlerinde faaliyet göstermesi halinde ilave ücret alınmayacağına ilişkin bir levhayı aynı esaslarda asmak zorundadır.

Adres, unvan, ruhsat, cihaz ve branş değişiklikleri bildirimi

Adres,ruhsat, cihaz ve branş değişiklikleri bildirim süresi 60 günden 30 güne düşürülmüş.

Yeni branş ilavesi bildirim süresi
Tüm branşlarda anlaşmalı işletmeler yeni branş ilavesini 5 gün içinde bildirmek zorundalar.

Sözleşmenin bulunduğuna ilişkin levha asılması

Sözleşmenin bulunduğuna ilişkin levha asılması İşletme, tesisin ana girişinde görülür bir yerine Kurum ile sözleşmesinin bulunduğuna ilişkin levha asacaktır.

Bütün Hekimler SGK Hastalarına Hizmet Sunmak Zorunda

Şuan geçerli olan sözleşme de geçen”Sağlık hizmeti sunucusu bildirdiği hekimlerin tamamı üzerinden sözleşme yapma yükümlülüğü yoktur.” değiştirilerek, İşletme Kurumla sözleşme yaptığı branşlarda hizmet sunacak olan bütün hekimlerini Kuruma bildirerek tamamı üzerinden hizmet sunmak zorundadır.

Hekim veFTR Personelinin İzin ve Rapor Bildirimi

“İşletmede görevli MEDULA sisteminde tanımlı kadrolu ve/veya kısmi zamanlı çalışan hekimler ile fizik tedavi ve rehabilitasyon branşı bulunan işletmelerde çalışan hekim harici sağlık personelinin geçici (izin, rapor, eğitim vs.) veya sürekli ayrılışı 5 (beş) gün içinde Kurum taşra teşkilatına bildirilir. Bu durumda, sürekli ayrılan hekim ve söz konusu personel Kurumca MEDULA sistemi üzerinden pasif hale getirilir. Ayrıca geçici veya sürekli olarak ayrılan hekim ve söz konusu personel üzerinden ayrılış tarihinden itibaren yapılan işlem bedelleri ödenmez.”

Günlük Yapabilecek Muayene Sayısı Yeniden Düzenleniyor Kota Her Bir Hekim İçin 70 Hasta

“Ayaktan başvurularda işletme için günlük muayene sınırı, işletmedeki sözleşme kapsamında kadrolu çalışan uzman hekim sayısının 50 (elli) rakamı, kısmi zamanlı çalışan her bir uzman hekim için ise 25 (yirmibeş) rakamı ile çarpımı sonucu bulunacak muayene sayısıdır. Her halükarda bir uzman hekimin günlük yapabileceği muayene sayısı 70’i geçemez. Bu sınırlar aşıldıktan sonra kabul edilen hastalar için yapılan işlemler Kuruma fatura edilemez. “

Rehabilitasyon uygulaması günlük 8 hastadır ve muayene kotasına dahildir.

Ödeme Şartlarına Global BütçeUygulaması

“Kurum almış olduğu sağlık hizmetleri karşılığında yapacağı tedavi bedellerinin geri ödemelerini global bütçeleme esaslarına göre yapabilir. Global bütçe uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Kurumca ayrıca belirlenir. İşletmeler global bütçe ile ilgili Kurumca yapılacak tüm düzenlemeleri kabul etmiş sayılır.”

İkinci İtiraz İçin % 2 Kesintide Zaman Sınırlaması Kaldırılacak

Zeyilname 2 ile değişiklik yapılan ve zeyilnameyi imzalamalarından itibaren 1 (Bir) ay içinde başvurmaları halinde yararlanılan ikinci itiraz başvurusunda “zeyilnameyi imzalamalarından itibaren 1 (Bir) ay ” süresi kaldıralacak. ” Ödeme Genelgesinde belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda yapılan fatura incelemeleri sonucunda Kurumca yapılan kesinti tutarına, birinci itiraz süresi içinde itiraz edilmeyerek ikinci itiraz süresi içinde başvurulması halinde, itiraz edilen tutarın %2’si Kuruma irad olarak kaydedilir ve itiraz değerlendirilir.”

Sağlık Aktüel

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU ÖZEL SAĞLIK HİZMETİ SUNUCULARINDAN SAĞLIK HİZMETİ SATIN ALIM SÖZLEŞMESİ – TASLAK

1. Taraflar

Sosyal Güvenlik Kurumu ile ……………………………………………………………………… ticari unvanlı gerçek/tüzel kişiye ait olan ve işletme adı &hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip&hellip olan özel sağlık hizmeti sunucusudur.

2. Amaç

Bu sözleşmenin amacı hastayakaliteli, erişilebilir ve tıp biliminin genel kabul gören kurallarına uygun sağlık hizmeti sunulması, sağlık hizmeti sunucularınınSosyal Güvenlik Kurumu ile olan ilişkilerinin kurallara bağlanması ile ilgili usul ve esasları belirlemektir.

3. Konu

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından bu sözleşmenin (4) numaralı maddesine istinaden sağlık yardımları karşılanan kişilere, “Branş Listesi”nde (EK-1) veya “Kısmi Branş Listesi”nde (EK-5) yer alıp ruhsatında ve faaliyet izin belgesinde bulunan tüm branşları işaretleyerek vermeyi kabul ve taahhüt ettiği hizmetlerle sınırlı olmak üzere sağlık hizmetlerinin sağlanmasının usul ve esasları ile karşılıklı hak ve yükümlülüklerin belirlenmesidir.

4. Tanımlar

Bu sözleşmede geçen

Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,

Kanun: 31/05/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununu,

Sağlık Uygulama Tebliği (SUT):Kurum tarafından yayımlanan ve hizmetin verildiği tarihte yürürlükte olan Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Uygulama Tebliğini,

Kurum taşra teşkilatı: Bu sözleşmenin eki “Sözleşme Yürütümünden Sorumlu Kurum Taşra Teşkilatı Listesi”nde (EK-4) yer alan ve bu sözleşmenin yürütümünden sorumlu Sosyal Güvenlik Kurumu taşra teşkilatını,

İşletme:SUT’da belirtilen ikinci basamak özel sağlık kurumları ile diyaliz merkezleri ve Sağlık Bakanlığından ruhsatlı diğer özelleşmiş tedavi merkezlerini,

MEDULA:Sağlık hizmetlerine ilişkin verilerin Kurumca toplanması ve bu verilere dayanılarak işletme tarafından faturalama işleminin gerçekleştirilmesi amacıyla Kurum tarafından uygulanan ve işletilen elektronik bilgi sistemini,

Hasta:Kanunun 60 ncı maddesinde sayılan genel sağlık sigortalılarını ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler ile ikili sosyal güvenlik sözleşmelerine istinaden sağlık hizmetlerinden yararlanacak yabancı uyruklu kişileri,

Ödeme Genelgesi:Kurum tarafından yayımlanan fatura inceleme birimlerinin oluşumu, fatura örnekleme, inceleme ve ödeme usul ve esaslarına ilişkin “Fatura Bedellerinin Ödenmesi” konulu Genelgeleri,

Kadrolu çalışma:Tabip veya uzman tabibin bir işletmede iş sözleşmesiyle kadrolu çalışmasını,

Kısmi zamanlı çalışma: Bir işletmede kadrolu çalışan tabip ve uzman tabibin, günlük çalışma saatleri açıkça belirli olmak kaydıyla, diğer özel işletmelerde sözleşmeye bağlı çalışmasını,

Fatura dönemi: İşletme tarafından her ayın birinci günü ile sonuncu günü arasında verilen hizmetleri kapsayan dönemi,

Ücret tarifesi: Hizmetin verildiği tarihte yürürlükte olan Kurum ücret tarifesini,

ifade eder.

5. Sözleşmeye Göre Sağlık Hizmetini Alacak Kişiler

Bu sözleşme SUT’un “Kapsam” başlığı altında belirtilenler ile ikili sosyal güvenlik sözleşmelerine istinaden sağlık hizmetlerinden yararlanacak yabancı uyruklu kişileri kapsar.

6. Hak ve Yükümlülüklere İlişkin Genel İlkeler

6.1. Kurumun Hak ve Yükümlülükleri

6.1.1. Kurum işbu sözleşmede tanımlanan hizmetler karşılığında, işletmelere ilgili mevzuat ile sözleşmede belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda ödeme yapmak ile yükümlüdür.

6.1.2. Kurum, ödeme politikalarında değişikliğe gidebilir ya da tümüyle değiştirebilir.

6.1.3.Kurum, ilgili mevzuat ve işbu sözleşme gereğince yerine getirilecek hizmetlerin sunumu için gerekli yazılım ve donanım dahil altyapı hizmetini sunacaktır.

6.1.4. Kurum, sağlık hizmetleri sunumunda hakkaniyet, verimlilik ve etkililiğin sağlanması amacıyla sağlık harcamalarına ait her türlü veri ve bilgiye ulaşma hakkına sahiptir.

6.2. İşletmenin Hak ve Yükümlülükleri

6.2.1. İşletme kuruluş ve faaliyetleriyle ilgili olarak Sağlık Bakanlığı tarafından çıkarılan mevzuat hükümleri, SUT, Ödeme Genelgesi ve Kurumca belirlenerek duyurulan diğer usul ve esaslara uymakla yükümlüdür.

6.2.2. İşletme, hastanın genel sağlık sigortalısı olması temelinde, hizmetin kalitesi ya da hizmetlerin erişilebilirliği açısından hiçbir hastaya karşı ayrımcılık yapmayacaktır.

6.2.3. İşletme, sağlık hizmetlerinin sunumu açısından MEDULA sisteminin gerektirdiği bilgi işlem altyapısını kendi bünyesinde oluşturmakla yükümlüdür.

6.2.4. İşletme, hastalara ait tıbbi bilgilerin gizliliği ile ilgili geçerli yasal gerekliliklere uyacaktır.

6.2.5. İşletme, hastalara hizmet verebilmek için sözleşme kapsamındaki branşlarda kuruluş ve faaliyetiyle ilgili tabi oldukları mevzuat ile sözleşmede belirtilen özel koşullara uygun olarak hekim ve sağlık personeli bulundurmayı kabul ve taahhüt eder

7. İdari Hükümler

7.1. Müracaat ve Kimlik Tespiti İşlemleri

7.1.1. İşletme doğrudan veya sevk edilmek suretiyle başvuran hastayı SUT’da yer alan müracaata ve kimlik tespiti işlemlerine ilişkin düzenlemeler doğrultusunda, MEDULA sisteminden takip numarası alarak kabul etmek zorundadır. Kabul edilmeyen hastaya kabul edilmeme gerekçesi işletme yetkilisinin imzasıyla yazılı olarak bildirilmek zorundadır. Hastanın yazılı olarak Kuruma müracaatı halinde işletmece belirtilen gerekçe Kurum tarafından uygun bulunmalıdır.

7.1.2. İşletme, müracaatlarını kabul ederek muayenesini yaptıkları hastaların gerekli tetkik ve/veya tedavilerinin müracaat tarihleri itibariyle yapılmasını ve ileri tarihler için randevu verilmemesini, zorunlu durumlarda randevu süresinin tanı amaçlı tahlil ve tetkikler için 10 (on) günü, tedavi işlemleri için ise 30 (Otuz) günü geçmemesini kabul eder.

7.1.3. İşletme, kısmi branşlar üzerinden sözleşme imzalamış olsa dahi, acil haller için başvuran hastaları kabul etmek zorundadır.

7.2. Hastaya yapılacak istisnai ödeme

İşletme, SUT’a aykırı olmamak üzere hasta tarafından temin edilen ilaç/tıbbi malzemelere ilişkin olarak Kurumca yapılacak ödemelerde esas alınmak üzere, Kurum mevzuatında belirlenmiş belgeleri usulüne uygun olarak hastaya vermekle yükümlüdür. Gerek bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi gerekse eksik belge düzenlenmesi nedeniyle hastaya ödeme yapılamaması durumunda, bu durum ve eksik olan hususların neler olduğu işletmeye bildirilir. Eksikliğin yine giderilmemesi halinde işleme ilişkin SUT’da belirlenmiş olan tutarlar üzerinden hastaya ödenir ve işletmenin Kurumdaki alacağından mahsup edilir.

7.3. İlave ücret talebi

7.3.1. İşletme, SUT’da belirtilen “İlave Ücret” uygulamasına ilişkin usul ve esaslara uyar.

7.3.2.İşletme tarafından talep edilebilecek ilave ücretler için hastadan alınacak yazılı onayda, bu ilave ücretin Kurumdan talep edilemeyeceğinin taahhüt edildiğine dair ibare bulunacaktır.

7.3.3. Hastanın acil haller nedeniyle işletmeye başvurması ve acil halin sona ermesi halinde, acil halin sona erdiğine ve müteakip işlemlerin ilave ücrete tabi olduğuna ilişkin hasta veya hasta yakınına yazılı ve imza karşılığı bilgi verilmesi zorunludur.

7.3.4. İşletme alınan ilave ücrete ilişkin işlemleri ve tutarlarını ayrıntılı şekilde gösterir bir belgeyi imza karşılığı hastaya vermek zorundadır.

7.3.5. İşletme tarafından Kurum mevzuatına aykırı şekilde ilave ücretin alınması halinde, alınan tutar işletmenin alacağından mahsup edilerek hastaya ödenir.

7.3.6. İşletmeye girildiğinde hasta tarafından görülebilecek bir yere, ilave ücret alınmayacak sağlık hizmetlerini ve alınacak ilave ücret oranını gösterir bir levha (EK-6)’ya uygun olarak ayrı ayrı asılır. İşletmenin sadece ilave ücret alınmayacak sağlık hizmetlerinde faaliyet göstermesi halinde ilave ücret alınmayacağına ilişkin bir levhayı aynı esaslarda asmak zorundadır.

7.4. Katılım Payı

İşletme, poliklinik muayenesi, ilaç, tıbbi malzeme için katılım payı ücretleri ve tahsili konularında SUT’da belirtilen “Katılım Payı” uygulamasına ilişkin usul ve esaslara uyar.

7.5. Belgelerin saklanması, Kuruma ve hastalara iletilmesi

7.5.1. İşletme, hastaların muayene, tetkik/tahlil ve tedavilerine ait bilgileri bu konudaki mevzuat hükümlerine uygun ve istenildiğinde kontrol edilebilecek şekilde kendi otomasyon sistemlerine kaydetmek, kaydedilen bilgilerle dayanağı belgeleri ilgili mevzuat hükümlerince saklamak ve istenildiğinde Kuruma ibraz etmekle yükümlüdür.

7.5.2. İşletme, yatırarak uygulanmış olan tetkik ve tedavi işlemlerini ve ücretlerini MEDULA sisteminde yer aldığı şekliyle ayrıntılı olarak, ayrıca bu işlemler üzerinden alınan ilave ücreti gösterir belgeyi hastanın taburcu olduğu tarihte sağlık hizmeti verdiği hastaya ya da birinci derece yakınına imza karşılığı vermekle yükümlüdür.

7.6. Kampanya, yönlendirme ve işbirliği yasağı

İşletme, kendilerine hasta gönderilmesine yönelik olarak her ne şekilde olursa olsun, kurumlar, hekimler, diğer sağlık kurum ve kuruluşları ve üçüncü şahıslarla sağlık taraması ve check-up uygulamaları gibi kampanyalar yoluyla açık veya gizli işbirliği, ilgili mevzuata aykırı yersiz talep oluşturacak reklam ve tanıtım yapamaz, simsar ve benzeri yönlendirici personel bulunduramaz, kamu kurum/kuruluşları da dahil olmak üzere hangi maksatla olursa olsun hiçbir şekilde kampanyaya katılamaz. Bu tür uygulamalara ilişkin yapılan işlemler Kuruma fatura edilemez.

7.7. Denetim

7.7.1. Kurum, işletmelerden her türlü doküman, fatura ve ekleri ile tetkik ve kayıtların asıllarını isteme, inceleme, kopyalarını alma ve yerinde inceleme ve denetim yapma hakkına sahiptir.

7.7.2. Kurum tarafından yapılacak denetimler bu sözleşmede yer alan hükümler ve işletmenin kuruluş ve faaliyetleriyle ilgili olarak Sağlık Bakanlığı tarafından çıkarılan mevzuat hükümleri ve SUT da dikkate alınarak Kurumca belirlenecek usul ve esaslar doğrultusunda yapılır.

7.7.3. Kurum işletme tarafından verilen hizmetlere ilişkin bilgi ve belgeleri, verilen hizmetin niceliğini, niteliğini ve sözleşme kapsamına uygunluğunu kontrol eder. Kurum bu yetkisini uygun gördüğü zamanda ve yerde görevlendireceği personel aracılığıyla veya ihtiyaç duyulması halinde Kurum dışı kişi veya kuruluşlara yaptırmak suretiyle kullanır.

7.7.4. İşletmenin ruhsat ve faaliyet izin belgesine ilişkin uygun olmayan bir durumun Kurumca ya da diğer kamu kurumlarınca tespit edilmesi halinde, tespit edilen durum ilgili il sağlık müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir ve gelen cevabi yazıya göre işlem yapılır.

7.7.5. İşletme, Kurumun denetimle görevli personeline denetimin gereklerine uygun biçimde yürütülmesi için uygun bir çalışma yeri sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri almak zorundadır. İşletme çalışanları Kurumun denetimle görevli personelince sorulan sözlü ve yazılı sorularını verilen sürede cevaplamakla yükümlüdür.

7.8. Adres, unvan, ruhsat, cihaz ve branş değişiklikleri

7.8.1. İşletme adres, unvan, sahip, ortaklar ve anonim şirketlerde yönetim kurulu üyelerineilişkin değişiklikleri değişikliğin Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi’nde ilan edildiği tarihten itibaren faaliyet alanına ilişkin ruhsat ve bünyesinde bulundurduğu ruhsata işlenmesi gereken cihazlara ilişkin değişiklikleri ise değişikliğin meydana geldiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde ilgili Kurum taşra teşkilatına bildirmek ve ilgili belgeleri sunmakla yükümlüdür. Aksi takdirde söz konusu bildirimlerin yapılmadığının tespit edildiği tarihten ilgili belgelerin Kurum taşra teşkilatına iletilmesine kadar işletme MEDULA sistemi üzerinden pasif hale getirilir. Bu durumda değişikliğin meydana geldiği tarihten ilgili belgelerin Kurum taşra teşkilatına iletilmesine kadar yapılan işlem bedelleri ödenmez, ödenmiş ise tahsil edilir.

7.8.2. Sözleşmenin imzalanmasından sonra sözleşme eki (EK-1) listesinde yer alan branşlardan herhangi birinin işletmenin ruhsatına/faaliyet izin belgesine eklenmesi halinde bu durum 5 (beş) iş günü içinde Kuruma bildirilir. Aksi takdirde bu branşlardan verilen sağlık hizmeti bedelleri ödenmez.

7.9. Hizmet alımı

7.9.1.İşletme, bir başka işletmeden yapacağı hizmet alımları ile ilgili olarak Sağlık Bakanlığı mevzuatı ve SUT’da belirtilen usul ve esaslara uyar.

7.9.2. İşletme SUT’ta yer alan tetkik ve tahlillerden bir veya daha fazlasını gerçekleştiremediği hallerde, bu durumu Kuruma bildirir. Bu hizmetleri başka bir işletmeden hizmet alımı yöntemiyle temin etmek için başvurması halinde, hizmet alacağı işletmenin ruhsat/faaliyet izin belgesi örneği ile alınacak hizmetleri ayrıntılı olarak gösterir hizmet alım sözleşmesinin örneğini Kuruma iletir ve 10 (on) iş günü içinde Kurum tarafından faks veya MEDULA sistemi üzerinden hizmet alım sözleşmesinin uygun olduğunun işletmeye bildirilmesi halinde bildirim tarihinden itibaren hizmet alınabilir. Ancak hizmet alınan işletmenin Kurumla sözleşmesi bulunması halinde, Kurumca uygunluk bildirimine gerek olmaksızın, hizmet alımı sözleşmesinin Kurum kayıtlarına intikal ettiği tarihten itibaren bu hizmetleri alabilir. Kuruma iletilmeyen ve Kurumca uygunluğu bildirilmeyen işletmeden hizmet alınması ve/veya bu hizmetlerin Kuruma fatura edilmesi halinde, bu hizmeti bedelleri ödenmez.

7.9.3. İşletme, başka bir işletmeden hizmet alımı yöntemiyle hizmet temin etmek amacıyla yapacağı sözleşmelerde hizmet alımı yapılan işletmenin alınan hizmete ilişkin olarak bu sözleşmede yer alan tüm hükümlere uyacağını, Kurumun denetim hakkının bulunduğunu, denetimin engellenmesi veya bu sözleşme hükümlerine uyulmaması hallerinde ilgili bedellerin Kurumca ödenmeyeceğini ve bu durumda hizmet alım sözleşmesinin işletme tarafından tek taraflı feshedilmiş olduğunu belirtir hükümlere yer vermek zorundadır. Hizmet alınan yer denetlemeye izin vermez ise bu durum bir tutanakla işletmeye bildirilir ve alınan hizmetlere ilişkin bedeller Kurumca ödenmez.

7.9.4. İşletme, Kurumla sözleşmesi feshedilmiş olan işletmeden fesih süreleri içerisinde hizmet alımı yapamaz. Sözleşmesi feshedilen işletmeler, diğer işletmelerin hizmet satın almaması için Kurum internet sayfasından duyurulur. Bu şekilde hizmet alımının yapıldığının tespit edilmesi halinde, bu işlem bedelleri ödenmez.

7.10. Sözleşmenin bulunduğuna ilişkin levha asılması

İşletme, tesisin ana girişinde görülür bir yerine Kurum ile sözleşmesinin bulunduğuna ilişkin levha asacaktır.

8. Personele İlişkin Hükümler

8.1. İşletmenin ruhsatında/ faaliyet izin belgesinde bulunan ve Kurumla sözleşme yaptığı tüm branşlarda, her bir branş için en az bir hekim bulundurması zorunludur.

8.2. İşletmenin Kuruma hizmet vereceği tüm branşlardaki hekimleri ile fizik tedavi ve rehabilitasyon branşında çalıştıracağı hekim harici sağlık personeli, Sağlık Bakanlığı mevzuatı gereğince düzenlenen personel çalışma belgesi ile birlikte işletme ile hekim arasında düzenlenmiş kadrolu veya kısmi zamanlı çalışma durumunu da içerir iş akdinin asılları veya noter onaylı birer örnekleri, sözleşme ek belgeleriyle birlikte Kuruma bildirilerek MEDULA sistemine kaydedilir. Bildirilen hekimler gerekli belgelerin Kuruma eksiksiz olarak teslim edildiği tarih esas alınarak izleyen 3 (üç) iş günü içinde Kurumca MEDULA sisteminden aktif hale getirilir.

8.3. İşletme Kurumla sözleşme yaptığı branşlarda hizmet sunacak olan bütün hekimlerini Kuruma bildirerek tamamı üzerinden hizmet sunmak zorundadır.

8.4. MEDULA sistemine kayıtlı olmayan hekim ve fizik tedavi ve rehabilitasyon branşında çalışan hekim harici sağlık personelinin yaptığı işlemlerin MEDULA sistemine kayıtlı personel üzerinden fatura edilmesi halinde bu işlem bedelleri ödenmez.

8.5. İşletmede görevli MEDULA sisteminde tanımlı kadrolu ve/veya kısmi zamanlı çalışan hekimler ile fizik tedavi ve rehabilitasyon branşı bulunan işletmelerde çalışan hekim harici sağlık personelinin geçici (izin, rapor, eğitim vs.) veya sürekli ayrılışı 5 (beş) gün içinde Kurum taşra teşkilatına bildirilir. Bu durumda, sürekli ayrılan hekim ve söz konusu personel Kurumca MEDULA sistemi üzerinden pasif hale getirilir. Ayrıca geçici veya sürekli olarak ayrılan hekim ve söz konusu personel üzerinden ayrılış tarihinden itibaren yapılan işlem bedelleri ödenmez.

8.6. Kurumda çalışan personel Kurumun sözleşme yaptığı işletmede çalışamaz, mesul müdür, sahip, anonim şirketlerde yönetim kurulu üyesi ve/veya kurucu ortak, diğer şirket türlerinde ise ortak olamaz. Bu durumun tespiti halinde, bu personel işletmeden ayrılana kadar işletme MEDULA üzerinde pasif hale getirilir.

8.7. Kurumun sözleşme yaptığı işletmede çalışan, mesul müdür, sahip, anonim şirketlerde yönetim kurulu üyesi ve/veya kurucu ortak, diğer şirket türlerinde de ortak olan hekimler, herhangi bir resmi işletmede görev yapan başhekim veya başhekim yardımcısı olamaz. Bu şekilde işletmenin Kurumla sözleşme yaptığının tespit edilmesi halinde, verilen sağlık hizmeti bedelleri ödenmez.

8.8.Yan dal veya iki ayrı uzmanlığı olan tabipler, bir özel işletmede tercihe bağlı olarak bir dalda kadrolu, diğer dalda kısmi zamanlı olarak çalışabilirler. Kısmi zamanlı çalışma en fazla iki özel işletmede yapılabilir. Muayenehanede çalışılacak ise muayenehanenin yanında başka bir özel işletmede de çalışılabilir.

8.9. İşletme acil servis hizmetleri için bağlı bulunduğu mevzuata uygun olarak yeterli sayıda uzman/pratisyen hekim bulundurmak zorundadır.

8.10. Bu sözleşmenin (11.1.14) ve (11.2.4) numaralı maddelerinde yer alan fiillerin işletmede görevli hekim tarafından kasden işlendiğinin tespit edilmesi halinde söz konusu hekimin, tespit tarihinden itibaren 6 (altı) ay süreyle Kurumla sözleşmeli işletmelerden yapacağı işlemlere ilişkin hizmet bedelleri ödenmez.

8.11. İşletmede, yürürlükte olan sosyal güvenlik kanunlarına ve/veya sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanan ülke mevzuatına göre sigortalı olmadığı halde çalıştırılan personel tarafından verilen sağlık hizmeti bedelleri ödenmez ödenmiş ise tahsil edilir.

9. Tıbbi ve Teknik Hükümler

9.1. İşletme, SUT’da yer alan tıbbi ve teknik hükümler ile Kurum tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda işlem yapmakla yükümlüdür.

9.2. İşletme, tedavilerde hastalara kullanılacak ilaçların ve tıbbi malzemelerin temini konusunda SUT’da belirtilen usul ve esaslara uyar.

9.3. İşletme, sağlık raporlarının düzenlenmesine ilişkin konularda SUT’da belirtilen usul ve esaslara uyar.

&nbsp

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Most Popular