GÜNCEL SORUNLAR
1. Hastanın hak sahipliğini nasıl sorgulanmalıdır?
Provizyon için iki seçenekten birini kullanmanız gereklidir.
a) Sicil No + Karne No + Sigorta Kurumu ve Türü+ sadece Bag-kur için yakınlık kodu
b) TC kimlik No su + Sigorta Kurumu ve Türü
(Bag-kur için T.C. Kimlik no’ dan sorgulama yapmayınız.)
Örneğin,
E.S hastası için Emekli sicili, karne numarası devredilen kurum bilgisi olarak E.S ve
sigortalı türü bilgisi olarak da “emekli” bilgisi gönderilmelidir.
2. Hata kodu: 685-Takip türü Muayene ise yatış bilgisi gönderilemez! Lütfen kontrol
ediniz. Hatası neden alınmaktadır?
Ayaktan muayene olan hastanın yatışını gerçekleştirmek için hastayı sevk ederek yeni
bir takip numarası alınmalıdır. Hasta Kabul metodu kullanılarak hastanın sevk
bildiriminde alınan takip numarası ile birlikte takip Turu = Yatış seçilerek ve diğer
parametreler de tamamlanarak hastanın yatışı gerçekleştirilmelidir. Yatış ile ilgili tüm
bilgiler bu takip ile gönderilmelidir.
Ayrıca Normal Hasta Kabul yaparak gönderdiğiniz takiplerde hasta yatışı olmadığı
halde sisteminiz Hasta Yatış Bilgisi DVO[] objesi gönderiyor ise (yatış yok ise bu obje
null gönderilmelidir.) MEDULA sistemi Hasta Yatış Bilgisini aldığı için takip türünün
( 7:Yatış ) olması gerektiği kontrolünü yapıyor. Ancak sizin takip türü Hasta Kabul de
muayene geldiği için hataya düşüyor. Bu durumu yazılımcınızla görüşünüz.
3. Hastaya uygulanan diyaliz işlemleri nasıl gönderilmelidir?
Öncelikle takip Turu:5 (Sağlık kurulu raporuna istinaden hasta kabul) olacak şekilde
takip numarası alınmalıdır. Hastaya verilen hizmetler bu takip numarası altında
gönderilmelidir. Sorgu türü parametresi diyaliz (1) olmalıdır.
Ayrıca, sistem dışı sevk kabul işlemini gerçekleştirerek de yapabilirsiniz. Yine burada
Sevk türü 4 : Sağlık kurulu raporuna istinaden sevk kabul seçilmelidir.
Ödeme sorgu gönderilirken de sorgu türü “Diyaliz” seçilmelidir. İşlemleri diğer
işlemler altında gönderilmelidir.
4. “Hata kodu: 309- Diyaliz hastasının rapor bilgisi kayıtlı de g il” mesajı alıyorum. Ne
yapılmalıdır?
Rapor Bilgisi Kaydet (F00) web servisini kullanarak hastanın rapor bilgisi Medula
sistemine kaydedilmelidir. Ödeme Sorgu’daki hastaya verilen hizmetlere ek olarak
rapor bilgisi de doldurularak Medula’ya gönderilmelidir..Diyaliz raporu gönderilirken raporu veren doktorun tescil numarası biliniyor ise
“Doktor” bilgisi gönderilmelidir. E g er bilinmiyorsa “Doktor” bilgisi
gönderilmemelidir (null gönderilmelidir) . Ayrıca bu durum Tanılar ve Teşhisle için de
geçerlidir.
5. FTR ve diyaliz bölümünde yapılan tedavi seanslarının günlük mü işlenmesi gerekiyor
yoksa seanslar bittikten sonra toplumu girilecektir?
Hasta, seansların uygulandığı tarihte hak sahibi ise aynı takip numarası altında verilen
hizmetleri gönderebilirsiniz. Hastaya verilen rapor yenilenirse yeni bir takip numarası
alınmalıdır.
6. FTR işlemleri nasıl gönderilmelidir?
Hasta kabul edilir. Ayaktan işlemleri için takip alınır. (XXXX) Vaka başı işlemleri
XXXX için ayaktan hasta olarak kaydedilir.
Yatış için (P ile başlayan kodların faturaları için) yeni bir takip numarası alınır
(YYYY). Yatış için de P915000,P915010 ve P915020, P915030 işlemleri var
ise tutarları `0` hesaplanır (ödenmez) . Ancak Yatış işlemlerinde 701580 ve 702510
arasında bir işlem var ise hepsi EK8 üzerinden fiyatlandırılır.
Ayaktan FTR tedavi işlemleri için : (Günübirlik Tedaviler SUT da 4.1.2 maddesine
göre yatarak tedavi olarak tanımlanmıştır. Bu nedenle EK9 da bulunan P kodlu tüm
işlemler yatan hasta faturalarında gelmelidir. Ancak Ayaktan FTR işlemlerinde
P915000 ,P915010 P915020, P915030 kodlu işlemler ayaktan hasta olarak
gelmelidir.)
7. “Hata kodu: 313- Dr diploma tescil no tesisinizde kayıtlı de g ildir.” mesajı alıyorum,ne yapılmalıdır?
Öncelikle doktor diploma tescil numarası (mezuniyet diploma tescil numarası)
gönderdiğinizden emin olmalısınız. Doğru bilgileri gönderdiğinizden eminseniz bağlı
bulundu g unuz Sağlık İşleri I l Müdürlü g ü ile görüşmelisiniz.
8. Muayene bilgisi zorunlu mu, muayene bilgisi girmeden di g er hizmetleri
gönderemiyoruz, ne yapılmalıdır?
Muayene bilgisi her işlem için zorunlu de g il. Vaka başı bir işlem gönderiyorsanız vaka
başı muayene işlem kodunu göndermelisiniz. E g er muayene ücreti talep etmedi g iniz
bir ödeme sorgunuz var ise göndermek zorunda de g ilsiniz. Ancak yazılımcınız sizin
otomasyon sisteminize böyle bir zorunluluk getirmiş olabilir. Bur durumda
yazılımcınız ile görüşmeniz gerekmektedir.
9. Ödeme sorgusu başarılı yapılmış ancak tutar bilgisi geri dönmüyor sorun neden
kaynaklanmaktadır ?.
Tutar bilgisinin dönmemesinin sebebi ödeme sorgularınızın henüz BATCH
uygulamaya girmemi ş olmasıdır. BATCH uygulama, e g er hizmetleri SUT`a uygun
göndermiş seniz size tutar döner. SUT`a uymayan hizmetler varsa hata mesajları döner.
Ödeme Durum Kontrol servisi ile kontrol edebilirsiniz.
Ancak tesislerden gelen bazı ödeme sorgularını inceledi g imiz zaman ödeme sorguları
hatalı oldu g u halde durumları ilk kayıt gibi görünüyormuş . Bu durumlar için tesislerin
yazılım firmaları ile görü ş meleri gerekmektedir. BATCH uygulama gün içerisinde 2
defa çalışmaktadır. Ş u anda cevapsız ödeme sorgusu bulunmamaktadır.
10. Dönem sonlandırma hangi internet adresinden yapılmalıdır?
http://saglik.sgk.gov.tr/saglik adresinden SGK(devredilen SSK) Sağlık İşleri I l
Müdürlüklerinden alınan yönetici / baş hekim şifreleri ile dönem sonlandırılacaktır.
11. Tesis içi sevk hangi durumlarda ortaya çıkabilir?
Hasta tesise baş vurduğunda bir takip numarası alınır ve yatışına karar verilir ise aynı
tesis kendi içinde hastayı sevk eder. Ve tekrar yatış için sevk kabul ile hasta kabul
edilir. (Takip türü : 7 : Yatış için Sevk Kabul.). Paket işlemler de yatarak tedavilere
girdi g inden aynı yol izlenmelidir.
12. Tedavisi 15.06.2007 tarihinden önce başlamış olan hastaların tedavi faturaları
(yatan,paket,fizik tedavi) hangi kuruma fatura edilecektir?
SGK ile sözleşme yaptığınız tarihten önce tedavileri başlamış hastalar ilgili devredilen
kuruma fatura edilecektir.
13. SGK’ya faturalar nasıl gönderilmelidir?
1 aylık dönem için biri ayaktan , di g eri yatarak olmak üzere 2 adet fatura kesilecektir.
Yalnız ayaktan/yatarak faturaların dışında SUT da belirtilen istisnai durumlar için ayrı
ayrı fatura kesilecektir.
Yukarıdaki bilgiler ışığında toplu faturalarınızı icmal Fatura Bilgisi Kaydet metodu ile
gönderebilirsiniz veya yine Fatura Bilgisi Kaydet metodu ile de icmal olarak
kaydedeceğiniz ödeme sorguları fatura tarihi ve fatura seri no aynı olmak şartı ile
Fatura Bilgisi Kaydet metodunu birden fazla çağırarak gönderebilirsiniz.
Yukarıda açıklananan istisnai durumlar için ayrı ayrý fatura
kesileceğinden Fatura Bilgisi Kaydet metodunu kullanmanız gerekmektedir.
Ayrıca http://www.sgk.gov.tr/medula.html adresinde Dönem Sonlandırma ile ilgili
açıklamalar da yer almaktadır.
14. Sağlık Kurulu raporları için fiyat dönmemektedir..
Gelen ödeme sorgular incelendi g inde , sağlık kurulu raporlarının muayene işlemi olarak
gönderildiği tespit edilmiştir. Ödeme sorgu altında yapılabilecek işlemler belli başlıklar
altındadır. Muayene İşlemleri, Konsültasyon işlemleri,Tanı İşlemleri,Görüntü işlemleri vb.
Sağlık kurulu rapor ücretlerini Di g er işlemler altında kaydetmelisiniz. Muayene işlemleri
içinde sadece muayene işlemleri gelmelidir. Tanı işlemleri içinde de sadece tanı bilgileri
gelmelidir.
15. Ödeme sorgu türü ile ilgili hata kodları alıyorsanız
Ödeme sorgusunda gönderdi g iniz işlemler ile ödeme sorgu türünün uyumluluğunu
kontrol ediniz.
Örneğin aldığınız hata ( 316,Ödeme Sorgu Türü Diyaliz olmalıdır) ise gönderdiğiniz
işlem Diyaliz işlemi olduğu için Ödeme Sorgu türü de ” 1: Diyaliz” olmalıdır. Veya
aldığınız hata (320,Ödeme Sorgu türü, “Su Altı Hekimli g i ve Hiperbarik Oksijen
tedavisi” olmalıdır.) ise göndermiş olduğunuz ödeme sorgusunun türü (7 : Hiperbarik
oksijen tedavisi) olmalıdır.
Ödeme sorgu türleri aşağıda yer almaktadır.
0 : Normal
1 : Diyaliz
2 : FTR
3 : Tüp bebek
4 : Kemik ili g i nakli
5 : Kök hücre nakli
6 : Ekstrakorporeal fotoferez tedavisi
7 : Hiperbarik oksijen tedavisi
8 : ESWL
16. Sorunlarımıza daha hızlı cevap almak ve çözüm bulmak için ne yapılmalıdır?
– Sorunlarınızı göndermeden cevap bulmak için http://www.sgk.gov.tr/medula.html
sitesindeki dökümanları mutlaka inceleyiniz.
– Sorunun oluştuğu tesis bilgilerini ve size ulaşabileceğimiz iletişim bilgilerini veriniz.
Çoğu zaman telefonla size ulaşmamız gerekebilmektedir.
– Sorunları doğrudan gss@sgk.gov.tr adresine e-mail olarak gönderiniz. Ya da
http://www.sgk.gov.tr/medula.html sayfasındaki sorun bildirim formunu kullanınız.
Diğer adreslere CC yapmanıza gerek yoktur. Sorunuz aynı gün değerlendirilerek ilgili
kişilere yönlendirilmektedir. CC yapılan sorunlar birkaç farklı kanaldan aynı yere
uğraşarak sadece i ş yükü yaratmaktadır..- Bir bildirimde birden fazla sorun dahil etmeyiniz. Her sorunu farklı bildirimler
olarak gönderiniz. Birden fazla sorun içeren bildirimlerin takibi oldukça karmaşık
olmaktadır.
– Lütfen size e-mail ile gönderilecek olan Bildirim Kayıt numarasını saklayınız.
Bildirimlerinizi bu numara ile takip etmeniz size ve bize büyük kolaylık sağlayacaktır.
– Sorununuzu net bir dille ile açıklayınız, bazen sorunun tam anlaşılamaması çözüm
bulmayı geciktirmektedir.
– Sorun yaş anan otomasyon sisteminin adı, üreticisi ve varsa iletişim bilgilerini
veriniz. Çoğu zaman benzer sorunlar oluşmakta, direk yazılım üreticisi ile temas
edilerek daha hızlı sonuç alınabilmektedir.
– Sorunun ortaya çıkışı ile ilgili yapılanları anlatınız.
– Sorunla ilgili hata mesajı veya hata kodu varsa mutlaka bildiriniz. – Sorunuzla ilgili
örnek ve detay bilgiyi yeri geldi g inde mutlaka veriniz. Bu tür bilgiler sorunun
kaynağının bulunmasında çok büyük kolaylık sağlamaktadır.
– Bildirimin ekinde döküman gönderdiğinizde bunların okunaklı ve açılabilir
olacağından emin olunuz. Örnek olarak ekran görüntüleri çoğu zaman hem boyutları
(küçük karakterler) yüzünden hem de hastane otomasyon sistemi bilinmedi g inden pek
faydalı olmamaktadır.
– Lütfen bildirdiğiniz sorunun cevabını bekleyiniz. Cevabın geciktiğini
düşünüyorsanız yada herhangi bir ek bilgi veya değişiklik bildirmek istiyorsanız,
e-mailinizin Konu (Subject) alanında Bildirim numarasını belirterek bu eklemelerin
farklı sorun olarak değilde daha önceden bildirilen soruna ek olarak algılanmasını
sağlayabilirsiniz. Örnek olara Bildirim numaranız 2351 ise e-mailinizin Konu (subject)
kısmına “#2351: Sorunla ilgili bazı ek bilgiler” yazarak bu işlemi
gerçekleştirebilirsiniz. www.sgk.gov.tr/medula.html sayfasındaki sorun bildirim
formunda Bildirim No alanı bu işlevi yerine getirir.
Bu metin http://www.sgk.gov.tr/medula.htmladresinden alınmıştır.