Uygulamadayaşanan bilgi eksikliklerinin giderilmesi zamanında ve yerinde iletişim ile mağduriyete neden olmadan çözüm bulunabilmesi amacıyla Ankara SGK İl Müdürlüğü bünyesinde bir çağrı merkezi oluşturulmuştur.
İl Müdürlüğü tarafından derneğimize gönderilen yazıda şöyle denilmektedir.
“Ankara Sosyal Güvenlik Müdürlüğü görev ve sorumluluk alanında bulunan sağlık kurum ve kuruluşlarının ve serbest eczanelerin Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamındaki hastalara hizmet sunumunda bir takım sorunlar yaşadıkları gerek telefon konuşmaları gerekse yazışmalardan anlaşılmaktadır. Ayrıca itiraz inceleme komisyonları toplantılarında ise mevzuattan kaynaklanan şekil şartlarına uyulmaması nedeniyle kesintilerin yapıldığı görülmektedir. Tespit edilebilen sıkıntılara bakıldığında büyük bir kısmının sağlık hizmet sunucularının personel bilgi eksikliği bir kısmının ise Müdürlüğümüz ile iletişim yetersizliği nedeniyle anlaşılmaktadır. Bu ve benzeri nedenlerden dolayı çözüm aşamasındaki geçikmeler ise zaman zaman inceleme yapan birimlerin mevcut mevzuat hükümlerini uygulamak zorunda olmalarından ötürü sağlık hizmet sunucularının mağdur olmasına neden olmaktadır. Tüm bu zorlukların aşılmasına zamanında ve yerinde iletişim ile mağduriyete neden olmadan çözüm bulunabilmesi amacıyla Ankara Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü bünyesinde bir çağrı merkezinin açılmasına karar verilmiştir. Bu doğrultuda Sağlık Kurum/Kuruluşları için ” saglikdanis@sgk.gov.tr isimli danışma portalı açılmış, serbest eczaneler içinde daha önce hizmete girmiş bulunan eczdanis@sgk.gov.tr isimli danışma portalı geliştirilerek aktif hale getirilmiştir.
Bu bağlamda Kurumumuzla işbirliği içinde bulunan tüm sağlık hizmet sunucuları yetkililerince, hizmet verme ve verilen hizmet karşılığı fatura düzenleme sürecinde karşılaşılan soru ve/veya sorunlar, yukarıda yer verilen adresler yoluyla iletilmesi halinde müdürlüğümüz doktor ve eczacılarından oluşan bir ekip tarafından cevaplandırılacaktır. “
Yazının orjinal metnine ulaşmak için tıklayınız.
ÖZEL HASTANELER PLATFORMU