Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından E-Reçete Sık Sorulan Sorular Dökümanı Hazırlanmıştır.
01.07.2012 tarihi itibariyle e-reçete uygulaması başlayacaktır. Konu ile ilgili olarak SGK’nınyazılım çalışmaları tamamlanmıştır. Elektronik reçetelerin oluşturulacağı sağlık hizmet sunucularınınyazılım alt yapılarını tamamlaması amacyla Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzu hazırlanarahttps://medeczane.sgk.gov.tr/doktor adresinde yayımlanmıştır. Ayrıca konu ile ilgili olarakhastane ve aile hekimliği bilgi yönetim sisteminden sorumlu kişilere ve yazılım firmalarına gereklieğitimler de verilmiştir.
E-reçete uygulamasının kolay anlaşılabilmesi, akıllara gelebilecek sorulara cevap verilmesi,uygulama birlikteliğinin sağlanması, olası sorunların ortadan kaldırılması amacıyla E-REÇETE SIKSORULAN SORULAR dokümanı hazırlanmıştır. E-reçete oluşturma ve e-reçete geri ödeme kriterleri ilgilimevzuatta ayrıca belirtilmektedir. Bu doküman, hazırlandığı tarihteki ilgili mevzuata uygun olarakhazırlanmıştır. Bu nedenle zaman içerisinde ilgili mevzuatta oluşabilecek değişikliklere de bu doküman haricinde ayrıca dikkat edilmesi gerekmektedir.
E-reçete pilot uygulaması esnasında Kuruma iletilen sorular ve bu süre içerisinde yapılanmevzuat düzenlemelerine göre doküman güncellenmiştir.
E-REÇETE İLE İLGİLİ SIK SORULAN SORULAR
(26.06.2012 tarihli güncelleme)
SORU 1) E-reçete nedir?
CEVAP 1) Sağlık hizmet sunucularının sistemleri üzerinde, hekimler tarafından, Kurumun duyurduğu vetanımladığı şekilde oluşturulup MEDULA sistemine elektronik ortamda kaydedilerek elektronik reçetenumarası verilmiş olan reçeteler e-reçete (elektronik reçete) olarak tanımlanmaktadır.
SORU 2) E-reçete uygulamasının yapılmayacağı sağlık hizmet sunucuları hangileridir?
CEVAP 2) Reçete oluşturulan tüm sağlık hizmet sunucularında e-reçete uygulamasına geçilmesi esastır.Ancak e-reçete oluşturulması için gerekli teknik alt yapının mevcut olmadığı
Birinci Basamak Resmi Sağlık Kuruluşlarından Kamu idareleri bünyesindeki kurum hekimlikleri,sağlık ocağı, verem savaş dispanseri, ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezi, sağlık merkezive toplum sağlığı merkezi, 112 acil sağlık hizmeti birimi, üniversitelerin medikososyal birimleri,Türk Silahlı Kuvvetlerinin birinci basamak sağlık üniteleri ve belediyelere ait polikliniklertarafından oluşturulmuş reçeteler,
Birinci Basamak Özel Sağlık Kuruluşlarından İşyeri hekimleri tarafından düzenlenen reçeteler,
İkinci Basamak Resmi Sağlık Kurumlarından Türk Silahlı Kuvvetlerinin 2 inci basamakhastaneleri tarafından oluşturulan reçeteler,
Üçüncü Basamak Resmi Sağlık Kurumlarından Türk Silahlı Kuvvetlerinin 3 üncü basamakhastaneleri tarafından oluşturulan reçeteler,e-reçete uygulaması kapsamı dışındadır. Bu birimlerde üretilen tüm reçeteler, teknik alt yapılarhazır olana kadar eskiden olduğu gibi manuel olarak oluşturulacaktır.Yukarıda belirtilen resmi ve özel sağlık kuruluşları MEDULA hastane sistemini kullanmayabaşlamaları veya teknik alt yapılarını oluşturmaları halinde e-reçete uygulamasına geçeceklerdir.
SORU 3) Elektronik reçete olarak yazılmayacak ilaçlar/ilaç grupları hangileridir?
CEVAP 3) Elektronik reçete olarak yazılmayacak ilaçlar/ilaç grupları
– Majistral olarak yazılacak olan ilaçlar,
– İthal ilaç grubuna giren kişiye özel yurt dışından getirtilen ilaçlar,için yazılan reçeteler manuel yazılmaya devam edilecektir.
SORU 4) Elektronik reçete yazılmayacak kişiler kimlerdir?
CEVAP 4) Elektronik reçete yazılmayacak kişiler
-Yabancı ülkelerle yapılan “Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri” kapsamında Kurum tarafından sağlıkhizmeti verilen kişiler,
-İlgili mevzuatta tanımlanan Kurum MEDULA hastane sisteminden provizyon alınamamasınarağmen sağlık hizmeti sunulan kişilere ait reçeteler,hekimler tarafından manuel olarak yazılmaya devam edilecektir.
SORU 5) E-reçetede yer alacak olan bilgiler nelerdir?
CEVAP 5) E-reçetede yer alan bilgilerin içeriği Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım
Kılavuzunda belirtilmiştir. E-reçetede yer alan bilgiler detaylı olarak anlatılmaktadır. Bu nedenle ereçetede yer alan tüm bilgiler bu kılavuzdan erişilebilir. Ancak uygulamada birlikteliği sağlamak, yanlış anlamaları ortadan kaldırmak amacıyla bu bilgilerden bazıları aşağıda detaylı olarak açıklanmıştır.
1. Reçete Alt Türü – Ayaktan Reçetesi
– Yatan Reçetesi
– Günübirlik Reçetesi
– Taburcu Reçetesi
– Acil Reçetesi
– Yeşil Alan Reçetesi
– Evde Bakım Reçetesi
Hekimin reçete alt türü seçeneğini gerekli durumlarda seçmesi gerekmektedir. Genel olarakreçete alt türünün seçilmesine gerek yoktur. İstisnalar aşağıda belirtilmektedir
Ayaktan, Yatan, Günübirlik Reçetesi seçenekleri Hastanın takibinde bulunan tedavitürüne göre e-reçete ekranına sağlık hizmet sunucusunun yazılımı tarafından seçili olarakgetirilecektir.
Acil Reçetesi seçeneği Takibin provizyon tipinin acil olmasına veya takip alınan branşagöre sağlık hizmet sunucusunun yazılımı tarafından seçili olarak getirilecektir.
Taburcu Reçetesi seçeneği Hekim tarafından seçilmesi gerekmektedir. Taburcu reçetesiseçimine tedavi türü yatan ise izin verilecektir.
Yeşil Alan Reçetesi seçeneği Hekim tarafından seçilmesi gerekmektedir.
Evde Bakım Reçetesi seçeneği Hekim tarafından seçilmesi gerekmektedir.
2. Reçete Türü – Normal
– Kırmızı
– Turuncu
– Mor
– Yeşil
Reçete türü seçeneği ekranda normal seçilmiş olarak gelecektir. Hekim kırmızı, turuncu,mor, yeşil reçete kapsamında bir ilaç yazacaksa reçete türü olarak ilgili reçeteyi seçmesigerekmektedir.Reçete türü normal seçildiği halde diğer reçete türlerinde bir ilaç yazılırsa uyarı verilerekbuna izin verilmeyecektir.Ancak kırmızı, turuncu, mor ya da yeşil reçete türü seçilirse bu reçete içerisine bu kapsamdaki ilaçlar ile birlikte normal reçete türündeki ilaçlarda yazılabilecektir.Kırmızı, turuncu, mor ve yeşil reçeteler e-reçete olarak oluşturulmuş olsalar dahi SağlıkBakanlığının ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yine manuel olarak oluşturulmaya devamedilecek ancak Kuruma ibraz edilmeyecektir.
3. Reçete Tarihi
Reçete tarihi, Medula Takip No Tarihi olarak hekimin ekranına sağlık hizmetsunucusunun otomasyon sistemi tarafından otomatik olarak getirilecektir. Ancak istenirse reçetetarihi bu tarihten daha ileri bir tarih olarak seçilebilir. Bu tarihten geri bir tarih seçilemez.
4. İlaç adı
Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzunda Kurum sisteminde kayıtlıolan ilaçların
– Aktif ilaç listesi (Kurumca geri ödemesi yapılan ilaçların listesi)
– Aktif ilaç pasif barkod listesi (Kurumca ilacın geri ödemesi var ancak bu ilaca ait
geri ödemesi yapılmayan barkodların listesi)
– Pasif ilaç listesi (Kurumca geri ödemesi yapılmayan ilaçların listesi)listelerinin sağlık hizmet sunucuları tarafından alınabilmesi amacıyla web servis hazırlanmıştır.Bu servis Medula sisteminin çalışma yoğunluğunun en az olduğu gece 23:00- 07:00 saatleriarasında çalışacak olup sağlık hizmet sunucuları bu listeleri tarihe bağlı olarak alabilirler.Bu listelerin sağlık hizmet sunucuları tarafından güncel olarak alınması çok önemlidir. Aksitaktirde ödenen bir ilaç hekim tarafından ödenmeyen, ödenmeyen bir ilaçta hekim tarafındanödenen olarak değerlendirilebilecektir. Bu durumda hasta mağduriyeti oluşabilecektir.Hekim SGK’nın geri ödemesini yaptığı bir ilacı seçebileceği gibi SGK’nın geri ödemesiniyapmadığı bir ilacıda seçerek e-reçeteye yazabilecektir. Ancak e-reçetenin MEDULA sisteminekaydı esansında ilacın SGK’nın geri ödeme listesinde yer almadığı bilgisi MEDULA sistemitarafından ilgili tesise bildirilecektir.
5. Kutu adedi Kutu adedi bu bölümde belirtilecektir.
6. Kaç Kez/Seferde Kaç Doz İlacın kaç sefer (doz 1 alanı) ve her bir seferde hangi miktarda (doz 2 alanı) verileceği belirtilecektir. Sağlık hizmet sunucularına ödenen/ödenmeyen ilaç listeleriverilirken aynı listeler içerisinde “ambalaj miktarı” ve “tek doz miktarı” bilgileri deverilmektedir.
Kaç kez(doz1) alanına ilacın belirlenen peryodda kaç sefer verileceği yazılacaktır.
Seferde kaç doz(doz2) alanına her bir seferde ne kadar miktar ilaç kullanılacağı.Bu bölümde ilaç miktarları ile ilgili ayrıca bir bilgi eklenmesi istenirse bu bilgi ilaç açıklamaalanına eklenebilecektir. Örneğin e-reçetede simetrik doz yazılmasına karşın hasta eğer ilacı günüiçerisinde veya günler arası farklı dozlarda kullanacaksa bu durum ilaç açıklama alanındabelirtilecektir.
7. Kullanım periyodu/Birimi
Hekim bu bölümde “Kaç kez/Seferde Kaç doz” bölümüne yazdığı bilginin hangi sürede nesıklıkla kullanılacağını belirleyecektir. Örneğin gün içerisinde sabah 1 adet akşam 1 adet ilaçkullanılacaksa bu bölümde 1 günde sabah 1 adet/akşam 1 adet ilaç kullanılacağının yazılmasıgerekmektedir.
Örnek 1 İçinde 10 tablet olan A ilacının “Kaç kez/Seferde Kaç doz” 2*1 yazıldığını kabul edelim.Hekim “Kullanım peryodu” bölümünde “1“, “Birimi” bölümünde de “günde” seçerse “hasta, 1günde 2*1 tablet kullanacaktır” anlamındadır.
Örnek 2 İçinde 3 adet tablet bulunan B ilacının “Kaç kez/Seferde Kaç doz” 1*1 yazıldığını kabuledelim. Hekim “Kullanım peryodu” bölümünde “1“, “Birimi” bölümünde de “haftada” seçerse”hasta, 1 haftada 1*1 tablet kullanacaktır” anlamındadır.Bu bölüm hekimlerin bugüne kadar kullanmadıkları bir alandır. Hata yapılma ihtimali enyüksek olan alanlardan birisidir. Bu nedenle doğru kullanılması çok önemlidir. Bu bölüme tedavisüresi yazılmayacaktır. Bu bölüme tedavi süresinin yazılması halinde reçete yanlış oluşturulmuşolacaktır. Bu ayrıntı çok önemlidir. Tedavi süresinin belirtileceği alan ilaç açıklama alanında yeralan “tedavi süresi” alanıdır.
8. Kullanım şekli Bu alana ilacın kullanım şekli belirtilecektir. Eğer ilaç kullanım şeklininbelirtilmesine gerek yoksa bu alana herhangi bir kullanım şeklinin belirtilmesine gerek yoktur.
9. İlaç açıklama alanı SUT’un “6. İlaç Temini Ödeme Esasları” başlıklı bölümü ve bu bölüm ileilgili SUT eklerinde, bazı ilaçların kullanımı için düzenlenecek reçetelerin ekinde ibrazı istenilenbelgelerde aranan bilgiler, e-reçete uygulamasında e-reçete içinde belirtilecek olup ayrıca belgeistenmeyecektir. Örneğin endikasyon dışı ilaç kullanım yazısının tarih ve sayı ile geçerlik süresi,güvenlik izlem formunun ilgili mevzuat hükümlerine göre uygun olarak hasta adına düzenlendiğiibaresi ve sürekli görevle yurtdışına gönderilenlerin yurt dışı görevine dair resmi belgenin tarihve sayısının e-reçetede belirtilmesi zorunludur. İlaç açıklama alanında hangi bilgilerin nereyeyazılacağı aşağıda detaylı olarak belirtilmiştir.
a. Teşhis/Tanı ICD-10 tanı kodu e-reçetede ayrıca belirtilmektedir. Bu alana ise SGK’nıngeri ödeme kapsamında yer alan ilaç ile ilgili özellikle olması istenen teşhis/tanıyazılacaktır. Hekim bu alana isterse ayrıca teşhis/tanıda yazabilir.
b. Hasta Güvenlik ve İzlem Formu Güvenlik ve İzlem formu Sağlık Bakanlığının ilgilimevzuatında belirtildiği şekilde oluşturulmaya devam edilecektir. Ancak e-reçeteuygulamasında bu formun “ilgili mevzuat hükümlerine göre uygun olarak hasta adınadüzenlendiği” ibaresi belirtilecektir.
c. Endikasyon Dışı Kullanım İzni Endikasyon dışı kullanım izni işlemleri SağlıkBakanlığının ilgili mevzuatında belirtildiği şekilde yapılmaya devam edilecektir. Ancak ereçeteuygulamasında bu iznin yazısının ” tarih ve sayı ile geçerlik süresi” belirtilecektir.
d. Tetkik Sonucu Bu alana SGK tarafından geri ödemesi yapılan ilaç ile ilgili tetkiklerin adı, yapıldığı tarih ve sonuçları yazılacaktır.
e. Tedavi Süresi Bu alana ilgili mevzuat gereği istenilen tedavi süreleri yazılacaktır.
f. Diğer Bu alana hekim tarafından istenirse yazılan ilaca ait açıklama yazılacaktır. Ayrıcasürekli görevle yurtdışına gönderilenlerin yurt dışı görevine dair resmi belgenin tarih vesayısı da bu alana yazılabilecektir.
10. Doktor sertifika kodu Bu alan boş gönderilebileceği gibi gereken durumlarda aile hekimliğisertifikası veya hemodiyaliz sertifikası bilgisi gönderilecektir.
11. Reçetede tanılar Tanı olarak ICD-10 tanı kodları seçilecektir.
12. Reçete açıklama alanı Bu alan ilaç açıklama alanı ile tamamen aynıdır. Gereken durumlardaaçıklama bilgileri reçete açıklama alanına da eklenebilmektedir.
SORU 6) E-reçete yazılırken ilaç seçiminde yalnızca SGK’nın geri ödeme kapsamındaki ilaçlar mı
yazılabilir?
CEVAP 6) Hayır yalnızca SGK geri ödeme kapsamında bir ilaç yazılmak zorunda değildir. Aynı zamanda
SGK geri ödeme kapsamında olmayan ilaçlarda e-reçeteye yazılabilir. Ancak SGK geri ödeme kapsamındaolmayan bir ilaç yazılması durumunda MEDULA tarafından hekime bu ilacın/ilaçların SGK geri ödemekapsamında olmadığı bilgisi dönülecektir. Hekim bu ilacı/ilaçları isterse değiştirebilir. Ancak eczanedeSGK geri ödeme kapsamında olmayan ilacın kaydına izin verilmeyecektir.
SORU 7) E-reçete sağlık hizmet sunucusu tarafından nasıl oluşturulur?
CEVAP 7) Sağlık hizmet sunucularının e-reçete oluşturulabilmeleri için Kurum tarafından yayımlanan
Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzunda uygun olarak AHBS (Aile Hekimliği BilgiYönetim Sistemi) ve HBYS (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi) sistemlerinin MEDULA sistemine e-reçeteentegrasyonunun yapılmış olması zorunludur. E-reçete oluşturulma işleminde hekim ve hastaneotomasyon sisteminin oluşturacağı bilgiler mevcuttur. Hekim oluşturduğu bilgiler ve sağlık hizmetsunucusunun otomasyonunun oluşturduğu bilgiler bir araya gelerek e-reçeteyi oluşturmaktadır.
SORU 8) E-reçete sağlık hizmet sunucusu tarafından MEDULA sistemine nasıl kaydedilecektir?
CEVAP 8) Sağlık hizmet sunucusu tarafından oluşturulan e-reçeteler Medula Eczane Reçete WebServislerinin Kullanım Kılavuzunda belirtilen SGK’ya kaydet metodu ile MEDULA sisteminekaydedilebilecektir. E-reçete kaydı başarılı ise bu durum MEDULA tarafından ilgili sağlık hizmetsunucusuna “sonuç başarılı” olarak bildirilecektir. Her bir e-reçete için elektronik reçete numarasıoluşturulmuş olacaktır.
SORU 9) Elektronik reçete no nedir?
CEVAP 9) E-reçetelerin oluşturulduğu sağlık hizmet sunucusu tarafından MEDULA sisteminekaydedilmesi sonrası MEDULA sistemi tarafından her bir e-reçete için üretilen numaraya ElektronikReçete No denir.
SORU 10) Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzunda yer alan EHU ONAYI nedir?
CEVAP 10) Kurum tarafından ilgili mevzuatta belirtilen durumlarda enfeksiyon hastalıkları uzmanıtarafından e-reçetenin EHU ONAYININ yapılması gereken durumunda e-reçete üzerindeyapılabilmektedir. E-reçete öncelikle bir başka hekim tarafından oluşturulur. Daha sonra kılavuzdabelirtilen metod ile EHU ONAYI işlemi yapılabilir. Bu onayın yapılmasında mevzuat hükümlerine dikkatedilmesi gerekmektedir.
SORU 11) Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzunda YATAN HASTA REÇETESİ
ONAYI nedir?
CEVAP 11) Sağlık hizmet sunucularının yatan hastalarına ilaçlarını temin etmeleri ve hastayaaldırmamaları esastır. Ancak Kurum tarafından ilgili mevzuatta düzenlendiği şekilde yatan hastalarakullanılan ilacın serbest eczaneden temin edilmesi amacıyla hastaya reçete düzenlenmesi durumundareçetenin başhekimlik tarafından onaylanması gerekmektedir. Bu onaylama işlemi yapılabilmesiamacıyla “YATAN HASTA REÇETESİ ONAYI” işlemi yapılması gerekmektedir. Bu onayın yapılmasındamevzuat hükümlerine dikkat edilmesi gerekmektedir.
SORU 12) E-reçete sağlık hizmet sunucu tarafından MEDULA sisteminden tekrar nasılgörüntülenecektir?
CEVAP 12) Sağlık hizmet sunucusu yalnızca kendi tesisinde oluşturulmuş olan e-reçeteyi Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzunda belirtilen SGK’dan oku metodunu kullanarak MEDULA sisteminden görüntüleyebilir. Bu amaçla iki yöntem oluşturulmuştur
1-Elektronik reçete no ile reçeteyi oku E-reçetenin oluşturulduğu sağlık hizmetsunucusu tarafından Elektronik Reçete No girilerek, ya da
2- TC Kimlik Numarasından tüm reçeteleri oku E-reçetenin oluşturulduğu sağlık hizmetsunucusu tarafından TC Kimlik No bildirilerek o kimlik numarasına ait tüm e-reçeteler görüntülenebilmektedir.
SORU 13) E-reçete sağlık hizmet sunucu tarafından MEDULA sisteminden nasıl silinecektir?
CEVAP 13) Sağlık hizmet sunucusunca oluşturulan e-reçeteler, Medula Eczane Reçete Web Servislerinin Kullanım Kılavuzunda belirtilen SGK’dan sil metodu ile MEDULA sisteminden silinebilmektedir. Ancak eczaneden karşılanmış olan e-reçeteler hekim tarafından MEDULA sisteminden silinemez.
SORU 14) E-reçete MEDULA sisteminden silinebilir mi?
CEVAP 14) Sağlık hizmet sunucusu tarafından MEDULA sistemine kaydedilmiş bir e-reçete eczanetarafından karşılanmamış ise oluşturduğu sağlık hizmet sunucusu tarafından MEDULA sistemindensilinmesi mümkündür. Ancak eczanede karşılanmış bir e-reçetenin silinmesine izin verilmeyecektir.
SORU 15) Hekim tarafından e-reçete numarası alınarak oluşturulmuş ancak eczane tarafındankarşılanmamış bir e-reçete üzerinde hekim tarafından tekrar işlem yapılabilir mi?
CEVAP 15) Eczane tarafından karşılanmamış olan e-reçete hekim tarafından tekrargörüntülenebilmektedir. Eczane tarafından karşılanmamış olma şartıyla hekim tarafından görüntülenene-reçete üzerinde değişiklik yapılması için e-reçetenin MEDULA sisteminden silinerek yenidendüzenlenmesi gerekmektedir. Bu durumda e-reçete numarasının değişeceği unutulmamalıdır.
SORU 16) Eczane tarafından görüntülene ancak henüz MEDULA eczane sistemine kaydetmedikler ereçeteler üzerinde eczacı tarafından hangi değişiklikler yapılabilecektir?
CEVAP 16) E-reçete görüntüleme işlemi sonrası reçete giriş ekranı üzerinde henüz MEDULA eczanesistemine eczacı tarafından kaydedilmemiş e-reçete üzerinde eczane tarafından
– İlaç dozunun azaltılmasına, (Kurumca belirlenecek tarihe kadar)
– Kullanım periyodu ve biriminin değiştirilmesine, (Kurumca belirlenecek tarihe kadar)
– İlacın e-reçeteden çıkartılmasına,
– İlacın adedinin azaltılmasına
Medula eczane sistemi izin vermektedir.
SORU 17) Eczane tarafından karşılanan e-reçetelerin MEDULA eczane sistemine kaydında hangialanların eczane tarafından işlem görmeye devam edecektir?
CEVAP 17) Eczaneler tarafından reçete giriş ekranında bulunan “teşhisler”, “karekodlu”, “özel durum”,”eşdeğer ilaç”, rapor seç” ve “tedavi şeması” işlemlerini yapmaya devam etmesi gerekmektedir. Diğeralanlar e-reçete olarak MEDULA eczane reçete giriş ekranında görünecektir. ilgili mevzuatta oluşabilecekdeğişikliklere de bu doküman haricinde ayrıca dikkat edilmesi gerekmektedir.
SORU 18) Eczane tarafından karşılanarak MEDULA eczane sistemine kaydedilmiş bir e-reçete üzerinde hekim tarafından değişiklik yapılabilir mi?
CEVAP 18) Eczane tarafından karşılanarak MEDULA eczane sistemine kaydedilmiş e-reçete üzerinehekim tarafından
– ilaç açıklama alanı eklenmesi,
– reçete açıklama alanı eklenmesi,
– EHU ONAYI yapılması,
– ICD 10 tanı kodu ekleme işlemi yapılabilmektedir.
SORU 19) Elektronik reçete eczane tarafından nasıl görüntülenecektir?
CEVAP 19) Kurum tarafından eczanelere sağlanan MEDULA eczana sistemi üzerinde yer alan “e-reçete sorgu” bölümünden TC Kimlik No ve Elektronik Reçete No / TC Kimlik No ve Takip No ile e-reçeteler görüntülenecektir. Bu nedenle reçete yazılan hastaya elektronik reçete numarası ya da medula takip numarasının verilmesi gerekmektedir. E-reçetenin sağlık hizmet sunucusu tarafından oluşturulduğunun emin olunması amacıyla öncelikle elektronik reçete numarasının hastaya verilmesi gerekmektedir. Ancak Takip No da verilebilir.
SORU 20) Kurum tarafından geri ödeme amacıyla inceleme işlemi yapılan e-reçetenin eczaneye iadesi yapılmasının gerektiği durumda iade işlemi nasıl yapılabilir?
CEVAP 20) Geri ödeme amacıyla Kurumun ilgili birimine teslim edilmiş e-reçetenin ilgili mevzuat
hükümlerine istinaden eczaneye iade edilmesi gerektiği durumlarda e-reçetenin iade işlemleri MEDULA eczane sistemi üzerinden Kurumun ilgili birimleri tarafından yapılacaktır.
SORU 21) E-reçete oluşturulurken ıslak imza yerine hekim tarafından ne kullanılacaktır?
CEVAP 21) SGK tarafından elektronik imza uygulamasına geçilinceye kadar
https://medeczane.sgk.gov.tr/doktor adresinden hekimlere SGK KURUMSAL HEKİM ŞİFRESİ
verilecektir. Bu şifrelerin belirtilen web adresinden alınması gerekmektedir. Hekim tarafından alınan bu şifre e-reçetenin sistem üzerinden SGK’ya kaydedilmesi aşamasında kullanılacaktır.
SORU 22) SGK KURUMSAL HEKİM ŞİFRESİ nedir?
CEVAP 22) Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yalnızca hekimlere verilen şifredir. Bu şifre hekime aittir. Bir başkası ile paylaşılamaz. Hekim dilediği zaman şifresini değiştirebilmektedir. Şifrenin hekimtarafından periyodik olarak güncellenmesi doğru olacaktır.
SORU 23) SGK KURUMSAL HEKİM ŞİFRESİ hekimler tarafından nasıl alınacaktır?
CEVAP 23) Hekimler şifrelerini https://medeczane.sgk.gov.tr/doktor web adresine girerek teminedeceklerdir. Yapılacak işlemler ile ilgili kılavuz aynı web adresinde mevcuttur.
SORU 24) SGK KURUMSAL HEKİM ŞİFRESİ ile hangi işlemler yapılacaktır?
CEVAP 24) E-reçete oluşturup Sosyal Güvenlik Kurumu’na kaydedilebilmesi SGK KURUMSAL HEKİMŞİFRESİ ile mümkündür. Bu şifre olmaksızın e-reçete oluşturması mümkün değildir.Ayrıca https://medeczane.sgk.gov.tr/doktor adresinden bu şifre aracılığıyla giriş yapılmasıhalinde genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olunanların kullandığı
– elinde bulunan henüz bitmemiş ilaçlar,
– raporlu ilaçlar,
-e-raporlar MEDULA sisteminden görüntülenebilecektir.
SORU 25) MEDULA sisteminin ve/veya sağlık hizmet sunucusuna ait sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçetenin düzenlenememesi halinde manuel reçete yazılabilecek midir?
CEVAP 25) MEDULA sisteminin ve/veya sağlık hizmet sunucusuna ait sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçetenin düzenlenememesi halinde reçete manuel olarak düzenlenecek ve hekimin kaşe-ıslak imzası ile imzalanacaktır. Bu şekilde oluşturulmuş reçeteler eczane tarafından MEDULA eczane sistemine kaydedilerek karşılanabilecektir
SORU 26) Eczaneler manuel reçete kabulüne devam edecek midir?
CEVAP 26) Reçete üzerinde e-reçete numarası var ise bu reçete eczane tarafından elektronik olarakkarşılanacaktır. Ancak sağlık hizmet sunucuları tarafından sistemin çalışmaması nedeniyle e-reçeteoluşturulamaması durumlarında reçeteler manuel olarak düzenleneceğinden bu tür reçeteler eczaneler tarafından önceden olduğu gibi yine kabulüne devam edilecektir.
SORU 27) Yeşil kartlı olarak anılan Genel Sağlık Sigortası Kanununun 60 ıncı maddesinin birincifıkrasının (c) bendinin (1), (3) ve (9) numaralı alt bentleri kapsamında sayılan kişilerin üniversite veözel sağlık hizmet sunucularına ilgili mevzuatta belirtildiği şekilde başvurulması halinde e-reçete ekibelgesi olarak sevk belgesi Sosyal Güvenlik Kurumuna geri ödeme amacıyla ibraz edilecek mi?
CEVAP 27) Yeşil kartlı hastaların üniversite ve özel sağlık hizmeti sunucularına müracaatlarına ilişkinolarak Kurumca yayımlanan “Mülga 3816 sayılı Kanun” konulu 2012/10 sayılı genelgede belirtilenhükümler çerçevesinde SUT ‘un 3.1.1.A maddesine göre sevk ile müracaat edilen sağlık hizmetisunucularınca düzenlenen reçetelere istinaden temin edilen ilaçların Kurumca karşılanabilmesi için(Kurum e-sevk uygulaması ülke çapında devreye alınana kadar) sevk belgesinin bir nüshasının faturaya eklenmesi gerekmektedir.
İlgili Link İçin TIKLAYINIZ
ÖZEL HASTANELER PLATFORMU