Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Resmi Gazete yayınlanmıştır.
Değişikliğin asıl metnine ulaşmak için tıklayınız.
5 Ocak 2011 PERŞEMBE |
Resmî Gazete |
Sayı : 27807 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YÖNETMELİK |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık Bakanlığından: AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİYAPILAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 1 –15/2/2008 tarihli ve 26788 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık KuruluşlarıHakkında Yönetmeliğin 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 2 –(1) Bu Yönetmelik, ayakta teşhis ve tedavi hizmeti sunulan ve özel sağlık kuruluşu olarak tanımlanan tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar, müessese ve muayenehaneler ile bu kuruluşların işletenlerini kapsar.” MADDE 2 –AynıYönetmeliğin 3 üncümaddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 3 –(1) Bu Yönetmelik 11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılıTababet ve ŞuabatıSan’atlarının Tarzıİcrasına Dair Kanun, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılıSağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 19/4/1937 tarihli ve 3153 sayılıRadiyoloji, Radiyom ve Elektrikle Tedavi ve Diğer Fizyoterapi Müesseseleri Hakkında Kanun, 19/3/1927 tarihli ve 992 sayılıSeriri Taharriyat ve Tahlilat Yapılan ve Masli Teamüller Aranılan Umuma Mahsus Bakteriyoloji ve Kimya LaboratuvarlarıKanunu ile 13/12/1983 tarihli ve 181 sayılıSağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye dayanılarak hazırlanmıştır.” MADDE 3 –AynıYönetmeliğin 4 üncümaddesinin birinci fıkrasının (f) ve (ğ) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmişve aynıfıkraya aşağıdaki (j) bendi eklenmiştir. “f) Ruhsatname: Sağlık kuruluşunun bu Yönetmeliğe uygun olduğuna ve faaliyet gösterebileceğine dair Bakanlık tarafından düzenlenen belgeyi,” “ğ) Sağlık kuruluşu: Bu Yönetmelik kapsamındaki tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar, müessese ve muayenehaneleri,” “j) Uzman: Tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman ve uzman tabip unvanınıhaiz kişileri,” MADDE 4 –AynıYönetmeliğin 5 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır. MADDE 5 –AynıYönetmeliğin 6 ncımaddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Tıp merkezi kadrolarıve kadro devri MADDE 6 –(1) Tıp merkezi kadroları, Bakanlıkça belirlenen sağlık hizmet bölgelendirmesine göre planlanan tabip/uzman sayısıve hizmet ihtiyacıdikkate alınarak Bakanlıkça belirlenir ve yatırım listesinde ilan edilir. (2) Tıp merkezleri Bakanlıkça belirlenen kadrolarında en az dört klinisyen uzmanla açılır ve faaliyete geçtikleri tarihten itibaren iki yıl içinde kadrolarınıtamamlayabilirler. (3) Tıp merkezleri, uzman kadrolarınıo il sınırlarıiçinde başka bir tıp merkezine veya özel hastaneye devredebilir veya bu kuruluşlar karşılıklıolarak uzmanlık dalıdeğişimi yapabilirler. Tıp merkezinin bulunduğu ilden başka bir ile taşınmasıveya devri ile başka bir ildeki özel hastane veya tıp merkezine kadro devri ve karşılıklıolarak uzmanlık dalıdeğişimi Planlama ve İstihdam Komisyonunun görüşüalınarak Bakanlıkça uygun bulunmasıhalinde yapılabilir. (4) Kadro devralma yoluyla tıp merkezleri Bakanlıkça belirlenen uzman kadrolarının %25’ine kadar ek kadro devralabilir. Ancak kuruluşbirleşmelerinde bu oran dikkate alınmaz. Kadro devri işve işlemleri müdürlükçe Sağlık KuruluşlarıYönetim Sistemi (SKYS) üzerinden sonuçlandırılır ve Genel Müdürlüğe bildirilir.” MADDE 6 –AynıYönetmeliğin 7 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 7/A maddesi eklenmiştir. “Laboratuvar ve müessese MADDE 7/A –(1) Laboratuvar, 992 sayılıKanun kapsamında tıbbi tahlil işlemi yapar. (2) Müessese, 3153 sayılıKanun kapsamında görüntüleme ve/veya radyoterapi, nükleer tıp, fizik tedavi gibi muayene, tanıve/veya tedavi hizmeti sunar. (3) Laboratuvar ve müessese 13 üncümaddeye göre ruhsatlandırılır ve uzman sorumluluğunda faaliyet gösterir. Bu kuruluşlarda bir veya birden fazla uzman çalışabilir. (4) Laboratuvar ve müessese, çalışma günlerinde sekiz saatten az olmamak üzere hizmet verir. Hizmet vermek istedikleri çalışma saatlerini, ruhsat başvurularısırasında müdürlüğe bildirirler ve ruhsatnameye bu saatler yazılır. Çalışma saatleri içerisinde kuruluşta ilgili en az bir uzman bulunur. (5) Tıp merkezi veya poliklinik bünyesinde açılacak laboratuvar ve müesseseler 25 inci maddeye göre faaliyet gösterir.” MADDE 7 –AynıYönetmeliğin 9 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. “(9) Poliklinik, laboratuvar ve müessese açmak isteyenler, Bakanlıkça yapılan planlamaya uymak zorundadır. Ruhsatlandırılmışsağlık kuruluşlarına yeni tıbbi hizmet birimi, teknoloji yoğunluklu tıbbi cihaz ve sağlık çalışanıilave edilmek istenildiğinde de planlamaya uyulmasızorunludur. Planlama ve hak sahipliğinin belirlenmesine ilişkin 3 üncü, 4 üncüve 5 inci fıkradaki usul ve esaslar bu kuruluşlar bakımından da uygulanır.” MADDE 8 –AynıYönetmeliğin 12/D maddesinin ikinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “(2) Muayenehane açacak uzman/tabipler EK-1/d’deki belgelerle birlikte müdürlüğe başvurur. Müdürlük, birinci fıkrada belirtilen şartlarıhaiz olup olmadığınıyerinde inceler, eksikliği bulunmayan başvuru dosyasıBakanlığa gönderilir. Bakanlık başvuru dosyasınıinceler. Uygun görülen başvuru dosyasıilgili müdürlüğe gönderilir. Bu Yönetmelik şartlarınıtaşıyan muayenehane için uzman/tabip adına müdürlükçe örneği EK-14’te yer alan uygunluk belgesi düzenlenir.” MADDE 9 –AynıYönetmeliğin 16 ncımaddesinin birinci ve ikinci fıkralarıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “(1) Sağlık kuruluşunda genel çalışma saatleri içerisinde bu maddede tanımlanan görevleri yapmak üzere kuruluşun kadrosunda görev yapan bir tabip/uzman mesul müdür bulunur. Mesul müdür, adına çalışma belgesi düzenlenmesi kaydıyla, isterse sağlık kuruluşunda mesleğini icra eder.” “(2) Kuruluşun, genel çalışma saatleri dışında hizmet verdiği sürelerde ve mesul müdürün hukuken kabul edilebilir mazeret hallerinde yerine, mesul müdürün yazılışekilde yetki devri yaptığıve kuruluşun kadrosunda görev yapan bir tabibin/uzmanın bulunmasızorunludur.” MADDE 10 –AynıYönetmeliğin 17 nci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Tabip ve uzmanlar MADDE 17 –(1) Tabip ve uzmanlar, adlarına çalışma belgesi düzenlenerek sağlık kuruluşu kadrosunda sözleşmeyle çalışır. (2) Tabibin/uzmanın diploması, uzmanlık belgesi ve çalışma belgesinin, poliklinik odasında hastaların rahatlıkla görebileceği bir yere asılmasıgerekir. Sağlık kuruluşunda çalışan tabip/uzmanlar a) Hastasına ait muayene, teşhis ve tedavi işlemlerini Bakanlıkça belirlenen esaslara uygun şekilde kaydetmekten, b) Sorumluluğundaki hastalara uygulanan tıbbi işlemlerin sonuçlarından, c) Sağlık kuruluşunun işleyişinde, kendi çalışma alanıile ilgili aksaklıklar öncelikli olmak üzere, gördükleri bütün aksaklıklarımesul müdüre bildirmekten, sorumludur.” MADDE 11 –AynıYönetmeliğin 18 inci maddesinin birinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “(1) Müdürlükçe, tabip/uzmanlar ile diğer sağlık çalışanına EK-4/a’da yer alan çalışma belgesi düzenlenir.” MADDE 12 –AynıYönetmeliğin 19 uncu maddesinin birinci fıkrasının birinci cümlesi ile dördüncüfıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Sağlık kuruluşunda adına çalışma belgesi düzenlenen ve asgari sayıda olan sağlık çalışanının herhangi bir sebeple işten ayrılmasıdurumunda mesul müdür, ayrılan personelin çalışma belgesini ayrılıştarihinden itibaren en geçbeşişgünüiçinde müdürlüğe iade eder.” “(4) Klinisyen uzman sayısıdördün altına düşen tıp merkezinin üçay içinde uzman eksikliğini giderememesi halinde ruhsatnamesi en fazla iki yıl süreyle askıya alınır. Bu süre sonunda uzman eksikliğini gideremeyen tıp merkezinin ruhsatnamesi iptal edilir. Askısüresi içerisinde veya süre sonunda işletenin talebi halinde kuruluşpolikliniğe çevrilebilir. Askıya alınma tarihinden itibaren iki yıl içinde uzman eksikliği giderilir ise tıp merkezi yeniden faaliyete geçirilir. Ruhsatın askıya alınmasıve tekrar faaliyete geçirilmesi işlemi müdürlükçe yapılır ve Bakanlığa bilgi verilir.” MADDE 13 –AynıYönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 21 –(1) Tıp merkezleri, ruhsatlarında yazılıolmak kaydıyla çalışma günlerinde sekiz saatten az olmamak üzere belirlenen sürede hizmet sunabileceği gibi, tatil günleri ve mesai sonrasıdâhil kesintisiz hizmet de verebilirler. Tıp merkezlerinde, hasta kabul ve tedavi edilen uzmanlık dallarında görev yapan uzmanların isimleri ve çalışma saatleri bulunan ve mesul müdür tarafından onaylanan bir liste, bekleme salonunda hastaların rahat okuyabileceği bir yere asılır. (2) Tıp merkezinde a) Faaliyet gösterilen uzmanlık dallarının gerekli kıldığı, bu Yönetmelikte belirlenen asgari şartlar bulunur. b) Diştabipliği hizmeti de sunulacak ise, aynızaman kesitinde çalışan her diştabibine bir dişüniti bulundurulur. c) Kesintisiz hizmet sunuluyor ise kuruluşun çalışma saatleri dışında en az bir tabip, nöbetçi tabip olarak faaliyet gösterilen uzmanlık dallarındaki uzmanlar ise “icapçı”konumunda görev yapar. Mesul müdür tarafından düzenlenen EK-4/b’deki çalışma belgesi ile üstlerinde fotoğraflı”nöbetçi tabip”yazılıkimlik kartıbulunmak kaydıyla, kuruluşta çalışan tabip/uzmanlar nöbet tutar. Ayrıca, nöbetçi tabip listesi haftalık olarak hazırlanır ve mesul müdür tarafından onaylanarak dosyalanır. ç) En az, iki tabibe bir poliklinik muayene odasıayrılır. Ancak, çalışan her tabip için ayrıpoliklinik muayene odasıda düzenlenebilir.” MADDE 14 –AynıYönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “(2) Sekiz saatten daha uzun süreli hizmet veren poliklinikte, nöbetler için mesul müdür tarafından düzenlenen EK-4/b’deki çalışma belgesi ile üstünde fotoğraflı”nöbetçi tabip” yazılıkimlik kartıbulunmak kaydıyla, kadrosunda çalışan bir tabip nöbet tutar. Ayrıca nöbetçi tabip listesi haftalık olarak hazırlanır ve mesul müdür tarafından onaylanarak dosyalanır.” MADDE 15 –AynıYönetmeliğin 37 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. “(2) Toplumun veya sağlık hizmeti alanların sağlığınıolumsuz etkileyeceği düşünülen durumların ortaya çıkmasıhalinde bu durum ortadan kaldırılana kadar sağlık kuruluşunun tamamında valilikçe geçici olarak faaliyet durdurulur ve Bakanlığa bildirilir.” MADDE 16 –AynıYönetmeliğin ek 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “EK MADDE 1 –(1) 6/1/2011 tarihinden önce açılmışolan sağlık kuruluşlarından a) Tıp/dal merkezi, poliklinik, laboratuvar ve müesseseler birbirleriyle ve/veya özel hastanelerle aynıil sınırlarıiçinde birleşebilir ve/veya taşınabilir. b) Poliklinikler, kadrolarında asgarîdört uzman bulunduracak şekilde bulunduğu il sınırlarıiçinde tek başına veya (a) bendi kapsamındaki kuruluşlarla birleşerek, bu Yönetmelikte belirtilen şartlarısağlamak kaydıyla tıp merkezine dönüşebilir. c) Tıp/dal merkezi ve poliklinikler bulunduklarıil sınırlarıiçinde tek başına veya (a) bendi kapsamındaki kuruluşlarla birleşerek özel hastaneye dönüşebilir. Bu kuruluşların özel hastaneye dönüşebilmeleri için kadrolu uzman sayısı, o il için Bakanlıkça izin verilecek hastane yatak sayısının asgarî1/3’üoranındaki sayıda olmasıgerekir. Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde Planlama ve İstihdam Komisyonu görüşüalınarak, o ilde kamu sağlık hizmetlerinin gördürülmesi için yeterli uzman bulunmasıhalinde, özel hastaneye dönüşecek bu kuruluşlara kadrolarında bulunmayan anestezi ve reanimasyon uzmanı, laboratuvar uzmanıve radyoloji uzmanıkadrosu verilebilir veya kuruluşlar bu ihtiyacını6 ncımaddeye göre kadro devralma yoluyla temin edebilir. ç) Bu fıkra kapsamındaki kuruluşların bulunduğu il dışına taşınması, taşınarak başka bir ildeki kuruluşla birleşmesi veya başka bir ile taşınarak tıp merkezine veya özel hastaneye dönüşmesi için Bakanlığa başvurulur. Başvuru, Planlama ve İstihdam Komisyonuna sunulur. Komisyon başvuruyu, Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulmasıiçin öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımıyönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendirir. Başvuru uygun görülür ise Bakanlıkça taşınma ve/veya birleşmeye izin verilir. d) Taşınma, birleşme veya özel hastaneye dönüşüm talebiyle Bakanlığa başvuru süresi 31/12/2013 tarihinde sona erer. Başvurusu Bakanlıkça uygun görülen sağlık kuruluşları, Bakanlıkça verilen izin kapsamında taşınma ve birleşme işlemlerini iki yıl içinde, tıp merkezi/özel hastaneye dönüşümde ön izin işlemlerini bir yıl içinde sonuçlandırır. Bu süre içerisinde sağlık kuruluşu, faaliyetine mevcut kapasitesi ile devam edebilir veya faaliyetini askıya alabilir. Faaliyetin askıya alınmasıhalinde sağlık kuruluşu, müdürlüğe tebligat adresi bildirerek kuruluşbinasınıboşaltabilir. Belirtilen süreler sonunda işlemlerini sonuçlandıramayan sağlık kuruluşunun Bakanlıkça verilen izni iptal edilir. İzni iptal edilen kuruluşaskısüresi sonunda tekrar faaliyete geçememesi halinde ruhsatıiptal edilir. e) (c) bendi kapsamındaki kuruluşların özel hastane olarak faaliyet gösterebilmesi için ayrıca Özel Hastaneler Yönetmeliği şartlarınısağlamalarıgerekir. Özel hastanenin bünyesine katılmalarda hastanenin fizik şartlarıyeterli değil ise, Özel Hastaneler Yönetmeliğine göre ek bina veya tadilat yapılmasına izin verilebilir. (2) Tabip, diştabibi ve uzmanlar, kadrolu olarak çalıştıklarıtıp merkezi veya özel hastane dışında en fazla iki özel sağlık kuruluşunda kadro dışıgeçici çalışabilirler. Bu şekilde çalışılacak gün ve saatler personelin sözleşmelerinde açıkça belirtilir ve müdürlükçe çalışma belgesi düzenlenir. Bu şekilde çalışan tabibin/uzmanın, kadrolu olarak çalıştığıtıp merkezi/özel hastaneden ayrılmasıve altmışgün içinde başka bir tıp merkezi/özel hastane kadrosuna başlayamamasıhalinde kadro dışıgeçici çalışma belgesi iptal edilir. (3) Sağlık kuruluşu ruhsatında kayıtlıdallarda çalışan uzmanlardan yan dal veya iki ayrıuzmanlığıbulunanlar, bulunduklarıtıp merkezi ve poliklinikte kadrolu çalıştıklarıuzmanlık dalıdışındaki uzmanlık dalında kadro dışıgeçici çalışabilirler. (4) Yaşhaddinden veya kadrosuzluk nedeniyle emekli olan veyahut emekliye ayrıldıktan sonra yaşhaddine ulaşmışolan tabip/uzmanlar sağlık kuruluşunda kadro dışıgeçici çalışabilir. Bu tabip/uzmanın bulunduğu kuruluştan ayrılıp başka bir kuruluşa başlamak istemesi halinde de aynışekilde çalışmasına izin verilir. (5) Ücretli veya ücretsiz izinli sayılarak yurtdışına gönderilen kamu görevlisi ve ilgili mevzuattan kaynaklanan yükümlülükleri bulunanlar hariçyurtdışında mesleğini en az iki yıl olmak üzere halen icra etmekte olan tabip/uzmanlar, sağlık kuruluşunda kadro dışıgeçici çalışabilir. (6) Kadro dışıgeçici çalışılan uzmanlık dallarıkuruluşun ruhsatına/faaliyet izin belgesine, çalışma şekli de belirtilerek eklenir. Bu uzmanların kuruluştan ayrılmasıhalinde yerine altmışgün içinde aynışekilde çalışacak uzman bulunamaz ise ilgili uzmanlık dalıkuruluşun ruhsatından/faaliyet izin belgesinden çıkarılır. Kadro dışıgeçici çalışma sağlık kuruluşunun tabip/uzman kadro sayısının artırılmasıolarak kabul edilmez. (7) Sağlık kuruluşunda, uzmanlık dalına esas olan ve branşında asgarîyi teşkil eden uzman ayrılışında, süre kaydıaranmaksızın aynıdalda uzman bulunursa istihdam edilir. Bir uzmanlık dalında asgarîsayının üzerindeki uzman ayrılışında, bir yıl içinde aynıuzmanlık dalında uzman istihdam edilebilir. (8) Sağlık kuruluşunda kadrolu ve kadro dışıgeçici çalışan her bir tabip için poliklinik muayene odasıoluşturulabilir ve bu amaçla eksik olan poliklinik odasıeklenebilir. Kuruluşta kadrolu ve kadro dışıgeçici çalışan tabip sayısından fazla poliklinik odasının olması, tabip sayısıartırılmasıhakkıvermez. (9) Tabip ve uzman eklenmemesi ve uzmanlık dallarıyla ilgili olmak kaydıyla, sağlık kuruluşlarına tıbbîcihaz, tıbbîhizmet birimleri ve alanlar ile tıp merkezlerine cerrahi müdahale birimi eklemesi yapılabilir. Ancak Bakanlıkça planlama kapsamına alınmışolan teknoloji yoğunluklu tıbbîcihazların eklenmesine Planlama ve İstihdam Komisyonu görüşüalınarak planlama çerçevesinde Bakanlıkça izin verilir. Ayrıca bir sağlık kuruluşunda kurulmuşve işletilmekte olan teknoloji yoğunluklu tıbbîcihazlar devir yoluyla aynıil içinde başka bir sağlık kuruluşunda kurdurulabilir. Bulunduğu il dışındaki devirlerde Planlama ve İstihdam Komisyonu görüşüalınarak Bakanlıkça izin verilebilir. Bu durumda devreden kuruluşun ruhsatından ilgili tıbbi cihaz çıkarılır. (10) Kamudan istifa ederek boşbulunan sağlık kuruluşu kadrosunda çalışacak tabip, diştabibi ve uzmanlar ile sağlık kuruluşundan ayrılarak kamu hastanelerinde çalışacak tabip, diştabibi ve uzmanlar, ayrılacağıve başlayacağıkurum/kuruluşta planlama yapılabilmesi için, altmışgün önceden ayrılacaklarıkurumun/kuruluşun bulunduğu ildeki müdürlüğe bildirimde bulunur. Bildirimde bulunmayanların sağlık kuruluşu kadrolarına başlayışıyapılmaz. İldeki tabip/uzman planlamasıdaha kısa sürede yapılmasıhalinde müdürlüğün muvafakatıalınarak altmışgünden önce de tabip/uzman başlayışına izin verilebilir.” MADDE 17 –AynıYönetmeliğin EK-1’inde yer alan “1- Tıp Merkezlerinde Ruhsatname Başvurusu İçin Gerekli Belgeler”başlıklıkısmının 11 nolu bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmişve EK-1/a’nın sonuna ekteki “3-LABORATUVAR/MÜESSESE RUHSATNAME BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN BELGELER”bölümüeklenmiştir. “11) EK-5’e göre tıp merkezinde çalışacak asgari sayıdaki uzman/tabiplerin diplomaları/uzmanlık belgeleri ile hizmet sözleşmeleri tabip harici sağlık çalışanlarının hizmet sözleşmeleri ve diplomaları(diploma ve uzmanlık belgeleri ile sözleşmelerin, aslıgörülmek şartıyla Müdürlük tasdikli suretleri istenilir ise sözleşmeler ıslak imzalıverilebilir),” MADDE 18 –AynıYönetmeliğin ekinde yer alan EK-5’in “II-UZMAN TABİP”ve “B- Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı”kısımlarıaşağıdaki şekilde ve EK-2/a, EK-4/a ve EK-6 ekteki şekilde değiştirilmiştir. “II-UZMAN TABİP Asgarîdört uzman tabip ile hasta kabul ve tedavi edeceği her uzmanlık dalında en az bir uzman tabip bulunur.” “B- Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı Tüm genel anestezi işlemlerine katılmak şartıile tıp merkezi bünyesinde ameliyathane bulunmasıdurumunda geçerlidir.“ MADDE 19 –AynıYönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. “Geçişhükümleri GEÇİCİMADDE 9 –(1) 6/1/2011 tarihinden önce uygunluk belgesi/ruhsat alan sağlık kuruluşlarının tam zamanlıolmak kaydıyla tabip/uzman kadroları, sağlık kuruluşu kadrosu olarak kabul edilir. Kuruluşta kısmîzamanlıçalışan tabip/uzmanlar kuruluşkadrosuna dahil edilmez. (2) 6/1/2011 tarihi itibarıyla sağlık kuruluşunda kadrolu çalışmayan tabip/uzmanlardan a) Sağlık kuruluşunda kısmi zamanlıolarak çalışanlar, b) 11/3/2009 tarihinden sonra bir sağlık kuruluşunda kadrosu olmadığıiçin görev yaptığıkuruluştaki kısmi zamanlıçalışma belgesi iptal edilenler, c) Sadece muayenehane işletenler, 28/2/2011 tarihine kadar müdürlüğe müracaat etmeleri ve bu Yönetmelikteki çalışma şekline uygunluk sağlamalarıhalinde planlamadan istisna olarak sağlık kuruluşunda kadro dışıgeçici çalışmalarına izin verilir. Bu çalışma izni tabip/uzmanlara yönelik bir hak olup sağlık kuruluşuna müktesep kadro hakkıvermez. Bu tabip/uzmanlar öncelikle sağlık kuruluşunun müktesep kadrosunda tabip/uzman bulunmamasıhalinde bu kadroya veya kadrolu çalışanın ayrılmasıdurumunda ayrılanın yerine başlatılır. Bu şekilde çalışan tabip/uzmanın sağlık kuruluşundan ayrılarak başka bir sağlık kuruluşunda çalışmak istemesi halinde çalışma belgesi iptal edilir ve yeni başlayacaklarısağlık kuruluşu için 9 uncu ve 17 nci maddeler kapsamında değerlendirilir. (3) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce uygunluk belgesi/ruhsat alan tıp/dal merkezlerinden kadrolu/tam zamanlıklinik uzman sayısıdördün altında olanlara, uzman sayısıdörde ulaşana kadar başka bir tıp/dal merkezi veya özel hastaneden kadro devralmalarına izin verilir. Ayrıca bu kuruluşların 6 ncımaddeye göre kadro devralma haklarısaklıdır. (4) 6/1/2011 tarihinden önce a) Müstakil olarak açılmışolan laboratuvar ve müesseseler, en geçiki ay içerisinde bu Yönetmeliğe göre kuruluşruhsatıve mesul müdür belgesi almak için müdürlük aracılığıyla Bakanlığa müracaat eder. Bakanlıkça bu kuruluşların birinci fıkraya göre kadrolarıbelirlenerek kuruluşruhsatıve mesul müdür belgesi düzenlenir. İki ayın sonunda ruhsat ve mesul müdür belgesi müracaatında bulunmayan kuruluşların faaliyeti müracaatta bulunana kadar valilikçe süresiz durdurulur. b) Usulüne uygun olarak müdürlüğe ruhsat başvurusu yapılan laboratuvar, müessese ve poliklinikler 9 uncu maddedeki planlamadan muaf tutularak işlemleri sonuçlandırılır. c) Ruhsat/uygunluk belgesi alan laboratuvar, müessese ve polikliniklere tabip/uzman kadrosu ve teknoloji yoğunluklu tıbbi cihaz eklenmesi 9 uncu maddeye göre yapılacak planlamaya tâbidir. (b) bendine göre ruhsatlandırılacak kuruluşlar da bu bent kapsamında değerlendirilir. (5) 6/1/2011 tarihinden önce sağlık çalışanıeksikliğinden dolayıuygunluk belgesi askıya alınan tıp/dal merkezlerinin askısüresi iki yıl sonra sona erer.” MADDE 20 –Bu Yönetmelik yayımıtarihinde yürürlüğe girer. MADDE 21 –Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanıyürütür.
“3-LABORATUVAR/MÜESSESE RUHSATNAME BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN BELGELER A) RUHSAT BAŞVURU DİLEKÇESİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE
|